کاربرد ایزوسیانات‌ها در صنایع رنگ و پلی یورتان
نوشته شده توسط : rez

ایزوسیانات‌ها گروهی از ترکیبات شیمیایی هستند که دارای گروه ایزوسیانات (-NCO) هستند. این ترکیبات در صنایع مختلفی از جمله صنایع رنگ و پلی یورتان کاربرد دارند.

کاربرد در صنایع رنگ

ایزوسیانات‌ها در تولید رنگ‌های پلی یورتانی که برای رنگ‌آمیزی سطوح خارجی مانند خودروها و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، نقش مهمی دارند. این رنگ‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، رطوبت و نور خورشید، برای رنگ‌آمیزی سطوح خارجی مانند خودروها و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

کاربرد در صنایع پلی یورتان

پلی یورتان‌ها از واکنش ایزوسیانات با الکل‌های پلیول تولید می‌شوند. این محصولات در بسیاری از صنایع از جمله ساخت فوم، الاستومر، چسب، پوشش‌های مقاوم و مواد مرکب کاربرد دارند.

مسائل مربوط به کار با ایزوسیانات‌ها

ایزوسیانات‌ها می‌توانند با تماس با پوست یا تنفس شدن باعث تحریک یا حساسیت شوند. بنابراین، در هنگام کار با این مواد، لازم است از تجهیزات حفاظتی مناسب استفاده کرد. همچنین، در محیط‌های کاری که با این مواد سر و کار دارند، باید از سیستم‌های تهویه مناسب برای کاهش میزان ایزوسیانات‌های موجود در هوا استفاده کرد.

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پلی یورتان، ایزوسیانات و  محصولات مشتق از آن مانند فوم یخچالی روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: